domingo, 23 de diciembre de 2012

¡Tothom som iguals


La meva entrada d'avui va dedicada a aquells nens que pateixen algun tipus de discapacitats. Considero que es una entrada de vital importància, ja que en la assignatura educació inclusiva estem donant el tema de les necessitats i les discapacitats. El vídeo els colors de les flors, és molt emotiu, ja que explica perfectament com un nen amb una deficiència visual és tan vàlid com un nen sense cap deficiència. La professora els mana fer una redacció sobre el tema de les flors i Diego, que és el protagonista, esbrina com és la millor forma de fer la seva redacció. En primer lloc busca informació sobre el tema i després crea la seva pròpia redacció basant-se en una maquina per escriure braile. El segon vídeo Campaña institucional reflecteix com un pare està parlant amb la seva filla sobre que cuidarà a una veïna seva però que és especial. La nena comença a fer-li preguntes al seu pare sobre si pot jugar al mateix que ella i treu la conclusió que és especial però que és tan valida com ella. El vídeo reflecteix molt bé la integració de les persones amb discapacitat dins del món en el qual vivim.




És molt important la integració dels nens amb discapacitat dins de les aules, ja que no cal excloure a cap nen. Així es fomenta el desenvolupament entre tots i la sensibilització per aquest tipus de persones que pateixen alguna discapacitat, en aquest cas visual.

Despès de veure aquest vídeo, jo he sentit una gran sensibilització per aquests nens i em poso en la pell d'ells i la veritat que no m'agradaria que m'excloguessin de cap lloc, sinó tot al contrari, poder rebre l'ajuda de totes les persones i sentir-me igual de valguda com tothom.

Ja que sento una gran estima cap a les persones que pateixen algun tipus de discapacitat, s'Espurna oferia un curs relacionat amb els jocs sensorials i de sensibilització que jo em vaig disposar a realitzar. El curs anava enfocat a realitzar jocs per als nens que patien qualsevol deficiència. Tènia un total de 10 hores i es varen apuntar 24 persones.

«Els jocs sensorials són aquells en els quals els nens fonamentalment exerciten els sentits i es basen menys en les capacitats físiques i més en les capacitats de percepció», assegura Sergi que va ser el responsable d'impartir el curs.

En aquest curs es van realitzar jocs on havíem d'anar amb un antifaç per veure el que es sent quan una persona no veu i fer-nos valer per nosaltres mateixos o alguna persona; també vam fer de persones mudes per posar-nos en la pell de les persones que perden la parla i veure com s'adapten al món i finalment diferents jocs per sensibilitzar-nos i comprendre com és la seva vida diària.

Al haver realitzar aquest curs, em vaig interessar per conèixer més coses sobre les discapacitats i en concret sobre la discapacitat visual i per a això vaig anar a demanar informació a l'ONCE i vaig treure les meves conclusions. Tota la informació que vaig cercar em va ser de gran ajuda per enguany conèixer mes coses sobre les discapacitats i les necessitats dels infants.

L'ONCE és una Corporació sense ànim de lucre amb la missió de millorar la qualitat de vida de les persones cegues i amb discapacitat visual de tota Espanya. És una Institució de caràcter social i democràtica i està oberta a tots. En l'actualitat formen part uns 115.000 empleats.

Un valor molt important és la solidaritat entre tots els individus que pateixen qualsevol deficiència. L'ONCE es basa en persones que pateixen una deficiència visual però també va crear una entitat per a aquelles persones que a part de patir una deficiència visual, pateixen una deficiència auditiva. Aquestes entitat treballa amb persones amb Sordocegues.

L'afiliació a l'ONCE és un acte voluntari on en ella s'han de complir una sèrie de normes i drets que hi ha establerts:
Ø      Participació des de la seva estructura democràtica, en la vida associativa de l'Entitat.
Ø      Accés als serveis i prestacions de caràcter especialitzat que presta a les persones cegues i deficients visuals greus.

Les condicions que ha de complir una persona per afiliar-se a l'ONCE, són les següents:
Ø      Posseir la nacionalitat espanyola.
Ø      Disposar en tots dos ulls almenys d'una de les següents condicions visuals:
o       Agudesa visual igual o inferior a 10%.
o       Camp visual reduït a 10 graus o menys

Esmentar que quan vaig acudir a l'ONCE per informar-me de tots aquests aspectes que he esmentat em van rebre amb molta amabilitat, em van explicar tot el que jo volia i a mes em van facilitar material perquè pogués veure amb que es treballa en l'ONCE. Em van donar un clauer amb l'alfabet braile; dos alfabets brailes, un per veure-ho escrit i un altre tàctil perquè vegem com és i finalment diversa informació sobre els serveis que presta la fundació ONCE.

No hay comentarios:

Publicar un comentario