jueves, 24 de enero de 2013

Dues làmines més gratificants


Al principi quan em vaig assabentar que tènia l'assignatura de plàstica, em vaig quedar una mica traumatitzada en pensar que no seria capaç de dibuixar cap de les làmines que em manés la mestra, però amb el pas del temps he vist que sóc capaç de fer moltes més coses de les quals jo em pensava i he après un munt de coses que abans no sàvia. M'he crescut com a persona a l'hora de dibuixar. Abans quan anava a escola em deien que dibuixés una casa i feia la típica casa que tots coneixem, però ara sóc capaç d'utilitzar més tècniques per dibuixar com són les ceres toves, la tinta xinesa, les temperes o fer dibuixos a l'inrevés.

He de dir que també influeix molt el tipus de professor que tinguis. En el meu cas quan estava a l'escola, en realitzar un dibuix el mestre em deia està bé o aquesta malament i en el cas que estigués malament em deia, no serveixes per dibuixar, repeteix-ho perquè això és un suspens. Amb tot aquest ànim que em proporcionava, jo em sentia com que no sàvia fer res, i arribaven els dies que em castigava per no fer-ho bé i jo li deia als meus companys que m'ajudessin perquè no em renyes. Tot això canvia, ara a la universitat ja som adultes i no ens diuen les coses tan estrictes, ja que respecten el ritme individual de cadascuna. He de donar les gràcies a Carmen, que ens ha ajudat a millorar les nostres errades i com ens ha dit les coses de la millor manera, ja que jo m'he quedat bastant contenta amb les classes i m'agradaria seguir aprenent a pintar. 

En general totes les activitats et fan sentir sensacions diferents i el moment en el qual les realitzes és de vital importància i influeix molt en el resultat. Puc dir que el dia que estava més desanimada o amb menys ganes, el resultat de la làmina no era l'esperat. En canvi quan em concentrava si que aconseguia el resultat esperat. Espero aplicar tot el que he après en el meu futur professional. 

Totes les làmines m'han agradat molt i cadascuna d'elles té les seves coses on aprens molt amb cadascuna. Però aquí he de destacar dos d'elles i crec que les que més m'han agradat han estat la del bodegón amb tinta xinesa i la de l'home a l'inrevés.


La làmina de tinta xinesa em sembla molt bona idea i una tècnica de gran utilitat que tindré en compte en el meu futur professional per emprar amb els petits. Mai havia utilitzat aquest tipus de tècnica però m'he quedat sorpresa amb els resultats i m'ha agradat bastant l'experiència. Considero que la tinta xinesa és un recurs diferent als quals ja coneixem tots, i que se li pots donar molt ús. A més, és una proposta interessant i tot un repte per superar.

En ser una persona previnguda i saber que la tinta xinesa taca, vaig decidir portar uns guants i puc dir que les meves mans van quedar netes després de la realització de la làmina, però si no hagués portat guants tampoc hagués passat res, ja que a les meves companyes se'ls anava perfectament amb sabó. El fet de treballar amb guants al principi em va resultar una mica incòmode, perquè els guants que em vaig posar em quedaven grans i no podia agafar el material bé, però vaig reflexionar i em vaig comprar uns de la talla petita i aquests em van quedar estupends i vaig poder treballar.

Quan em van plantejar la idea de realitzar una làmina de bodegons amb tinta xinesa vaig pensar una làmina de bodegons amb tinta xinesa? Que bogeria i que complicat. Però he de dir que les meves expectatives van ser errònies, és una experiència increïble i per res complicat, si que és molt treballosa.

La làmina consistia a realitzar un quadre en gran de la làmina anterior, i després cada buit emplenar-ho amb un material diferent amb tinta xinesa. Primer de tot dir que jo vaig agafar coses de tots els quadres, ja que no hi havia cap quadre en concret que m'agradés a la perfecció per dibuixar-ho en gran sinó que m'agradaven diferents coses de cada quadre. Vaig agafar el llum del primer quadre, el florer i el gerro per posar els coberts del segon quadre i un got amb una palleta dins del quart quadre.

Al principi abans de fer-ho en la làmina, vaig fer tres esbossos per veure com quedava el resultat final. El primer esbós, ho vaig fer però em vaig adonar que la flor i la cullera no em cabien, ja que havia fet el gerro molt gran. Va ser en aquest moment que ho vaig repetir i en el segon quadre ara si que em cabien la flor i la cullera però gràcies als consells de la professora vaig rectificar l'esbós perquè van quedar tots els dibuixos a la mateixa altura, i havien de tenir diferents posicions. És per això que vaig fer un tercer i últim esbós per veure el resultat final, i aquest si que va ser el definitiu que vaig fer en una làmina en gran.

Una vegada tènia el dibuix en gran, tènia que emplenar cada espai amb un material diferent amb tinta xinesa. Al principi em semblava complicat i que no tindria molts materials, però t'adones que amb qualsevol material pots fer una estampació diferent.

A continuació explicaré cada dibuix com ho vaig realitzar i la sensació que vaig tenir. El que calia fer era agafar la part que volíem fer amb tinta xinesa i dibuixar el contorn del dibuix. El primer dibuix que vaig fer va ser el gerro amb la flor. Vaig fer un gerro amb una flor i la meva intenció era pintar el gerro, per a això vaig dibuixar el contorn i amb les tisores ho vaig retallar perquè em quedarà l'interior sense res i allí amb un desmaquillador i rebaixant la tinta xinesa vaig anar deixant la petjada. La tapa del gerro la vaig pintar amb una gasa, sempre rebaixant la tinta xinesa. El centre de la flor ho vaig fer amb la punta del pinzell i les flors amb paper d’alumini. El resultat d'aquest gerro va ser magnífic i em va agradar bastant, ja que tènia diferents textures juntes.

El segon dibuix que vaig fer va ser el gerro per dipositar coberts, que en el meu cas vaig fer una cullera. La part interior del gerro la vaig pintar amb el raspall de dents. La part de dalt està feta amb la punta de la pinça i finalment la cullera està elaborada amb cartró arrugat. El resultat va ser millor del que esperava i era molt emocionant el fet de deixar un buit al mig, pintar i després aixecar la fulla i veure com et quedava pintat l'interior i no tota la resta.

El tercer dibuix que vaig fer va ser un got amb una palleta dins. El got ho vaig pintar amb el centre d'un desmaquillador d'ulls, la tapa amb la petjada d'un guant que portava posat per no embrutar-me les mans i la palleta està elaborada amb paper arrugat. En aquest dibuix el resultat no va ser tan bo com jo m'esperava, ja que vaig utilitzar textures molt semblants i sembla com que em vaig repetir.

Finalment vaig fer un llum. La part de dalt del llum la vaig fer amb el pinzell aixafat i la llum amb el pinzell tombat. Per finalitzar amb l'autoreflexió dir, que una vegada tènia acabada la làmina no m'agradava com quedava en llapis i vaig decidir repassar-la amb temperes, però els dos primers que vaig fer no em va agradar el resultat, perquè el pinzell tènia les puntes molt mal i no quedava bé. Llavors vaig decidir fer-ho amb cera que el resultat ja va ser del meu grat. És una làmina que m'ha agradat bastant, no em va costar res fer-la i em vaig divertir molt en fer-la.


La següent làmina que m'agradaria comentar que m'ha cridat molt l'atenció, consisteix a dibuixar un dibuix que la mestra ens va proporcionar, però esta vegada ho havíem de fer girant el dibuix. Al primer vaig pensar que seria molt complicat en tenir-ho girat, però m'ha semblat una experiència increïble i que el resultat és millor que si ho fas sabent el que dibuixes. El que havíem de fer era dibuixar les línies que anàvem veient ja siguin corbes, mans, però sense fixar-nos en el que estàvem dibuixant. La veritat que aquest dibuix m'ha resultat fàcil de fer perquè anava copiant el que veia i a poc a poc anava aconseguint fer tot el dibuix. 

Esmentar que en arribar a les mans em vaig frustrar una mica i a causa del cansanci que portava ho vaig deixar i ho vaig acabar l'endemà a casa, més relaxada. Aquest dibuix ho has de fer sola i sense ningú al costat. Jo puc corroborar que quan ho vaig començar a dibuixar estant asseguda sola em va sortir molt bé, però quan em vaig canviar de lloc i em van començar a parlar ja em vaig despistar i no ho vaig fer igual, però al final ho vaig reprendre i ho vaig aconseguir fer com jo desitjava. El tenir una base on poder fixar-te per després dibuixar és molt més senzill. El dibuix ho has d'anar fent per parts i si en alguna d'elles et bloquejades no passa res, la deixes en blanc i després al final es reprèn una altra vegada. 

He de comentar que d'altra banda vam fer el d'un cavall a l'inrevés, però en relació en el de l'home el resultat no em va agradar, ja que els animals són complicats de fer i ja tènia en el cap que era un cavall i em va sortir molt gros i gens bé. En canvi l'home al no saber el que estaves dibuixant el resultat et surt millor del que un espera. 

L'objectiu d'aquesta làmina és que no vegem la realitat del que ens trobem, sinó que solament ens fixem que existeixen diverses línies, ja siguin corbes o rectes i les dibuixem. Puc dir que em sembla una activitat en la qual m'he relaxat molt i quan el meu nivell de concentració ha estat elevat he aconseguit el resultat que volia aconseguir. 

El resultat d'aquest dibuix ha estat gratificant el veure com el que he dibuixat té molt a veure amb el dibuix real. És increïble el dibuixar a l'inrevés i el resultat tan positiu que té. Puc dir que em surten millor els dibuixos de l'inrevés que normals, és més he d'afirmar que en una de les làmines que vaig realitzar, que consistia a fer lletres per a un cartell, al principi no em sortien i va ser quan li vaig donar la volta per dibuixar-les que em van sortir a la perfecció. Realitzant aquesta làmina desconnectes de tot el que t'envolta i et centres en el dibuix al màxim.

                                       

Estau convidats a llegir l'entrada que he fet. Esper que us agradi!!!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario